Forkastelig av Stoltenberg
2009-09-20 17:45:21 UTC
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=577465¨

Jens Stoltenberg, Hadia Tajik og Abid Raja markerer dagen på ulike
måter, men alle sender sine hilsener til dem som i dag har avsluttet
fasten og feirer id.

- Feiringen av id er en stor begivenhet for muslimer, også i Norge.
Jeg håper derfor alle som feirer dagen får en hyggelig feiring med
familie og venner. God id, sier statsministeren til NTB.
---------------------

Dette er fullstendig forkastelig og totalt uspiselig av Jens
Stoltenberg. Muslimene er generelt sett en intolerant og agressiv
gruppe som aldri har gjort seg fortjent til slik respekt fra vår side.
Når ønsket f.eks. Taliban, iranske eller Saudi-arabiske ledere sist
sine kristne minoriteter god jul? Det Jens har gjort er som om kong
Haakon VII skulle gratulert Terboven og Hitler i forbindelse med
markeringen av den tyske nasjonaldagen under WW2. Bildet blir ikke
mindre grelt når man legger til at muslimske grupper i Storbritania
har reagert sterkt mot offentlig julepynt. Dersom den kristne julen
skal være en privat sak så får sannelig muslimenes egne høytider også
være det.

Legger man så til at PK-hedningen Jens Stoltenberg helt sikkert aldri
har ønsket en eneste norsk jøde til til lykke med høytider som Pesach,
Jom kippúr og Hanukka skjønner man selvsagt at mannen er fullstendig
på bærtur. Var det noen som sa islamisering av Norge?

FrPs syn er at den norske stat kun skal markere NORSKE høytider som
f.eks. jul og påske. FrP ser heller ingen grunn til at man skal være
særlig imøtekommende i forhold til muslimene i Norge så lenge kristne,
jøder og andre blir forfulgt i muslimske land.

Konklusjon:
Alle som tar avstand fra islamiseringen av Norge må stemme FrP ved
neste valg!

2009-09-20 18:19:59 UTC
[...]
Det er jo bare å kaste det i stedet for å spise det da.

Som statsminister i et land med religionsfrihet syns jeg ikke han skal
gjøre forskjell på religiøse grupperinger generelt sett. Besker han
kristne kirker i deres høytider bør han gjøre det samme for muslimer.
Post by Sigvald
Muslimene er generelt sett en intolerant og agressiv
gruppe som aldri har gjort seg fortjent til slik respekt fra vår side.
Dette er nok ikke helt riktig. Muslimer er ganske forskjellige, på
samme måte som kristne er det.
Post by Sigvald
Når ønsket f.eks. Taliban, iranske eller Saudi-arabiske ledere sist
sine kristne minoriteter god jul?
Vil du at Stoltenberg skal bruke disse lederne som modell for hvordan
han skal styre Norge?
Post by Sigvald
Det Jens har gjort er som om kong
Haakon VII skulle gratulert Terboven og Hitler i forbindelse med
markeringen av den tyske nasjonaldagen under WW2.
Vet tu, det tror jeg faktisk du hadde satt pris på.
Post by Sigvald
[...]
Så du åpner for at skoler og offentlige steder skal være
religionsnøytrale? Flott.
Post by Sigvald
[...]
Mange av dine venner har brukt det utrykket, ja.
Post by Sigvald
FrPs syn er at den norske stat kun skal markere NORSKE høytider som
f.eks. jul og påske.
Nå er strengt tatt ikke disse høytidene norske, og kristendommen har
stjålet dem. Men det spiller kanskje mindre rolle.

Som jeg sa tidligere bør ikke den norske stat feire religiøse høytider
i det hele tatt. Men folk bør få ha glorete juletre i hagen, mens
andre kan få male dørkarmene sine røde.
Post by Sigvald
FrP ser heller ingen grunn til at man skal være
særlig imøtekommende i forhold til muslimene i Norge så lenge kristne,
jøder og andre blir forfulgt i muslimske land.
Vi skal kanskje ikke være spesielt imøtekommende mot amerikanere da?
Post by Sigvald
Alle som tar avstand fra islamiseringen av Norge må stemme FrP ved
neste valg!
Ville du sagt det samme om kristendommen om du levde i Norge for 1000
år siden?
Gud er fortsatt en kødd
Odd Isachsen
2009-09-21 13:54:27 UTC
Som statsminister i et land med religionsfrihet syns jeg ikke han skal
gjøre forskjell på religiøse grupperinger generelt sett. Besøker han
kristne kirker i deres høytider bør han gjøre det samme for muslimer.
Var det ikke noe med å blande religion og politikk? Så burde han kanskje
også besøke opposisjonen en dag? Det ville nok vekke oppsikt:
Statsminister på boller og brus i Høyres hus.

Isachsen
Harald Mossige
2009-09-22 07:34:11 UTC
Post by Odd Isachsen
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Sikkert. Det ville vera ein sensasjon om Høyre serverer noko så
"simpelt" som boller og brus ;-)
Dag Fjellby
2009-09-20 18:27:57 UTC
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=577465š
[snippet den vanlige svadaen]
Alle som tar avstand fra islamiseringen av Norge må stemme
FrP ved
neste valg!
Det er *leeenge* til neste valg Sigvald. Stick to your ducks
In the meantime. Noe nytt om bestemor Duck? Hun begynner vel
å dra på årene? Gamlehjem? ;)
Dag Fjellby
Pelle Thomsen
2009-09-20 19:26:22 UTC
Post by Dag Fjellby
Noe nytt om bestemor Duck? Hun begynner vel
å dra på årene? Gamlehjem? ;)
Ja, og hva da med Guffen ???

Jeg synes du, Schiggwalt, skal bruke tiden på noe
som passer bedre til ditt mentale nivå enn politikk.
Dag Fjellby
2009-09-20 20:11:17 UTC
Post by Pelle Thomsen
Post by Dag Fjellby
Noe nytt om bestemor Duck? Hun begynner vel
å dra på årene? Gamlehjem? ;)
Ja, og hva da med Guffen ???
Guffen har alltid vært lat. Det er rolig Sigvald også.
Post by Pelle Thomsen
Jeg synes du, Schiggwalt, skal bruke tiden på noe
som passer bedre til ditt mentale nivå enn politikk.
Den gir jeg en stemme!
Dag Fjellby
Pelle Thomsen
2009-09-20 18:43:39 UTC
Dette er fullstendig forkastelig og totalt uspiselig av Jens
Stoltenberg.
.

Kjære lille naziradd.
Heldigvis er det folk med dannelse og kunnskap
som representerer Norge, og ikke søppelfolk som deg.
Jeg er ikke i tvil om at FrP tilslutt vil klare å komme seg
i posisjon, dessverre, men selv da vil du se at de ansvarlige
vil oppføre seg sånn nogenlunde og respektere andre folk
på samme måte som vi forventer å bli respektert andre steder.

Dette henger sammen skjønner du, akkurat som asylinstituttet
henger sammen med at nordmenn søkte hjelp andre steder,
– og vanlig anstendighet, din mentalt tilbakestående skroting !
Pelle Thomsen
2009-09-20 18:50:31 UTC
. Muslimene er generelt sett en intolerant og agressiv
gruppe som aldri har gjort seg fortjent til slik respekt fra vår side.
Jeg kalte deg skroting i forrige post, og det stemmer jo,
men samtidig er jeg på mange måter takknemlig og ikke
minst glad for at du skriver det du gjør, da du jo i motsetning
til en smartere FrP'er (ha ha ha, må bare spøke litt her...)
sier det som er i veien med dere, og dermed gjør det klart
også for høyrefolk, at de ikke må finne på å samarbeide
med dere til neste valg.

Så stå på, Bozo !!!
C Lund
2009-09-20 20:56:04 UTC
In article
[...]
Jeg leser spent videre for å se hva som er forkastelig med dette, og
Dette er fullstendig forkastelig og totalt uspiselig av Jens
Stoltenberg. Muslimene er generelt sett en intolerant og agressiv
gruppe som aldri har gjort seg fortjent til slik respekt fra vår side.
Du verden. Generaliserer du ikke litt her, sigvald?

Kan jeg få noen ærlig svar fra deg sigvald?

Hvor mange muslimer kjenner du?

Hvor mange muslimer har du møtt som tydelig viste denne intoleransen
du snakker om her.

Hvor mange muslimer har du i det hele tatt snakket med gjennom livet?
(og nå tenker ikke jeg på saksbehandlerne på sosialen)
Når ønsket f.eks. Taliban, iranske eller Saudi-arabiske ledere sist
sine kristne minoriteter god jul?
Hva i all verden får deg til å tro at hele milliarden muslimer rundt
om i verden er som Taliban eller lederne i Iran eller Saudi-Arabia?

Hvis du hadde fulgt litt med så ville du ha fått med deg bla den spede
begynnelsen på den neste revolusjonen i Iran. Opprørerne der var så
godt som alle muslimer.
[...]
Hvor mange muslimer har vi i landet? Hvor mange jøder? Hvor mange
buddhister, for den saks skyld?
FrPs syn er at den norske stat kun skal markere NORSKE høytider som
f.eks. jul og påske.
Hverken jul eller påske er norske høytider. Med mindre du da
*egentlig* mente å si vintersolhverv og vårjevndøgn.
[...]
Det er nettopp slikt sprøyt som er grunnen til at de ansvarsfulle
partiene i landet ikke vil ha noe med FrP å gjøre.
C Lund
John Hilt
2009-09-22 05:25:49 UTC
On Sun, 20 Sep 2009 22:56:04 +0200 C Lund
wrote in news:no.samfunn.politikk.diverse
Post by C Lund
Kan jeg få noen ærlig svar fra deg sigvald?
Hvor mange muslimer kjenner du?
Hvor mange muslimer har du møtt som tydelig viste denne intoleransen
du snakker om her.
Here we go again: - Jeg kjenner en muslim som virker snill og ufarlig,
ergo er islam en reformert og modernisert religion som har ristet av seg
sine middelalderske trekk.

Reality check, please.
Confucius say: Man standing on toilet seat is high on pot.
Pelle Thomsen
2009-09-22 19:32:04 UTC
Post by C Lund
[...]
Å ja, så ditt poeng er at altså at det *ikke* foregår en generalisering
av muslimer
og at vi ser islamofobi på høyresiden i norsk politikk ?

kanskje en idé å ta deg en aldri så liten reality check selv ?
Brushe opp alfabetkunnskapene dine og lese deg litt opp på nettet ?

Hvis du vil ha tips om hvor du skal lete, så bare si ifra....