Hvorfor i hællvette bytter Hans Petter Nenseth news-ID?
Casper DiNapoli
2004-08-22 11:09:19 UTC
Heisann godtfolk og vondtfolk!
Dessuten hadde pengene ved en legalisering kommet fra cannabisbrukerne og
ikke fra dine og alle andres skattepenger.
Du drømmer.
Om dette stemmer skulle statens inntekter på alkohol dekke kostnadene
til å hjelpe alkoholikere som ønsker hjelp. Det gjør det ikke.
Alkisene venter bak i køen, skadene de har påført samfunnet skal vel
repareres først? Det er umulig å få inn nok penger ved alkoholavgifter
til å dekke alle skadene alkohol bidrar til eller forårsaker på egen hånd.
Alkoholskader omfatter så mangt:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/10/20/351695.html
http://www.dagbladet.no/sport/2002/02/28/316129.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/03/18/319848.html
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article469746.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article417559.ece
http://www.dagbladet.no/kultur/2003/01/05/357764.html
http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyheter/article.jhtml?articleID=60930
http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyheter/article.jhtml?articleID=62077
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/06/19/339008.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=75838
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/06/16/338447.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/16/325244.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/15/356341.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/04/23/367042.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3388046
http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1393285.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/01/30/360227.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/10/323891.html
http://www.dn.no/arkiv/article38280.ece
http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/05/03/367777.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=66480
http://www.helsenytt.no/artikler/alko_kreft.htm
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/05/18/369016.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/16/368926.html?1053077005
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=64125
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=67721
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/06/15/371214.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/07/12/373518.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/05/31/370063.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/11/05/382701.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=74436
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=236036
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article753323.ece
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=206169
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/07/15/373712.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207239
http://www.dagensmedisin.no/NyhetsTips.asp?Id=01031201
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/11/402799.html
http://www.rusterapi.no/ntb/ntb_1.php?id=13
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216581
http://www.fmr.no/index.php?id=109489
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/07/20/403490.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/12/28/387068.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/06/380276.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=237605
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/04/04/395137.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230314
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/18/398452.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/12/380775.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=224596
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70331
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/06/03/399586.html
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article245967.ece
http://www.dagbladet.no/sport/2004/08/13/405358.html
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/2719247.html
http://www.rusterapi.no/ntb/ntb_1.php?id=286
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/03/21/393988.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/01/03/387483.html
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/11/26/384496.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=207991
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/01/26/389375.html
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/11/15/383601.html
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1084080.ece

Også er det jo på tide at 'narko' blir frikjent for dette:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/07/15/342789.html

Men det hadde jo vært mye verre om Staten ikke fikk inn noen penger i det
hele tatt på alkohol, samtidig som de måtte sløse masse penger på å jage
etter masse alkis-Nensether og bøtelegge dem, for så å forfølge dem som
'kjenninger av politiet' til de dør i ung alder av alt stresset.
Slik som dette, bare med alkohol:
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20031212/NYHET/501462335
[...]
Det er samma om cannabisinntektene hadde fullstendig dekket
cannabisutgiftene eller ikke, så lenge resultatet blir bedre enn de
minus-et-par-milliarder som står på Norges Cannabisregnskap hvert
jævla år slik de juridiske og fordomsfulle omstendigheter er nå.

Siden cannabisskader [påført av rusmiddelet cannabis og ikke politiet m.m.]
begrenser seg til at 10-12% av brukerne [sett bort fra om de hadde
problemer fra før eller ikke] opplever psykiske problemer, er det ganske
sannsynlig at avgiftene av en årlig cannabisomsetning på en milliard kunne
dekket dette, forebygging og forskning. Spesielt når det regnes med de
kostnadene som hadde blitt spart på politi, rettsvesen og hysteriske
mot-organisasjoner.
Alkohol har langt farligere skadevirkninger enn cannabis,
Og derfor er det greit å heve forbudet? Think not.
egentlig helt absurd å sammenligne.
Nei, ikke helt.
Hasj sløver, alkohol dreper.
DuPontless blir sikkert glad for å høre dette, som vel syns det er
greit å kjøre bil i hasjrus.
Legalisert marihuana
hadde ikke ført til noen ekstrakostnader for helsevesenet, tvert imot.
Vill gjettning.
--
Er man opptatt med å holde sin sti ren
har man ikke tid til å grave sin egen grav.
Men hva faen er det her 'a?
Det er ikke snakk om å forby noe - det er snakk om å _oppheve_ et
forbud. Et forbud det er forbundet med en viss risiko å oppheve.
Alle de midt-Europeiske landene som har opphevet eller delvis opphevet
forbudet har ikke opplevd større bruk enn forbudslandene, langt derifra.
Dette har jeg vist deg dokumentasjon på, Nenseth.
http://ar2002.emcdda.eu.int/pdfs/tab02-en.pdf
Irrelevant, det gir ingen garanti for hva som vil skje her.
Hvor langt er du egentlig villig til å gå for å få ruse deg i fred der
det passer deg?
(gruppebarbert her og)
--
HPN
Og hva faen er det her?

Ellers er jeg fullstendig klar over at jeg har krysspostet vilt og brukt
navn i det lille, søte emne-feltet.
Er det mer eller mindre forbudt enn cannabis?

Lurer på om jeg skal drite i signaturskillet også. Er det ulovlig? Eller er
det lov?

Casper DiNapoli
http://home.no/propaganja/krfucku/
Erik Naggum
2004-08-22 11:55:25 UTC
* Casper DiNapoli
Post by Casper DiNapoli
Og hva faen er det her?
Takk for at du gjør oppmerksom på at Hans Petter Nenseth forfalsker
headere og poster innlegg under andres navn.
--
Erik Naggum, Oslo, Norway @2004-235

Act from reason, and failure makes you rethink and study harder.
Act from faith, and failure makes you blame someone and push harder.
Casper DiNapoli
2004-08-22 12:11:16 UTC
Post by Erik Naggum
Takk for at du gjør oppmerksom på at Hans Petter Nenseth forfalsker
headere og poster innlegg under andres navn.
Værsågod.

Du som 'kjenner' han litt bedre enn meg; hva er poenget hans med dette?
Erik Naggum
2004-08-22 14:11:56 UTC
* Casper DiNapoli
Post by Casper DiNapoli
Du som 'kjenner' han litt bedre enn meg; hva er poenget hans med dette?
Jeg vil ikke begi meg ut på noen slike spekulasjoner. Ikke vil jeg
si at jeg kjenner ham bedre enn jeg kjenner deg eller du kjenner ham,
heller. Det får holde at det er avslørt at han forfalsker headere og
poster under ditt og enkelte andres navn. Caveat lector.

Casper DiNapoli
2004-08-22 14:38:42 UTC
Post by Erik Naggum
* Casper DiNapoli
Post by Casper DiNapoli
[...]
Det er greit, Erik.

Men Nenesth, du kan vel svare?
Hva var vitsen med å poste med 'Casper DiNapoli' i avsender-feltet?
Erik Naggum
2004-08-22 16:59:45 UTC
* Casper DiNapoli
Post by Casper DiNapoli
Det er greit, Erik.
Takk. :)
Post by Casper DiNapoli
Men Nenesth, du kan vel svare?
Hva med å gjøre som de fleste andre over-gjennomsnittlige på Usenet
og la Hans Petter Nenseth poste det usannsynlig idiotiske babbelet sitt
uten kommentar?

Casper DiNapoli
2004-08-22 17:18:30 UTC
Post by Erik Naggum
Post by Casper DiNapoli
Men Nenesth, du kan vel svare?
Hva med å gjøre som de fleste andre over-gjennomsnittlige på Usenet
og la Hans Petter Nenseth poste det usannsynlig idiotiske babbelet sitt
uten kommentar?
Det er vel ikke noe gøy. Dessuten er det ingen andre enn Nenseth som gidder
å svare på cannabisinnlegg.

Alle som har støttet legalisering eller folks rett til å støtte legalisering
har gjort dette som et resultat av mine diskusjoner med Nenseth. Hadde jeg
hatt samme motiv som de fleste andre til å være på Usenet ville jeg nok
ignorert Nenseth.

Cannabissaken er så tabubelagt at den er vanskelig å diskutere. Folk skyr
debatten fordi det er så innlysende at det må legaliseres, men likevel så
'forbudt' å gi sin støtte. Man er avhengig av provokasjon og/eller en eller
flere innbitte motstandsidioter, og det er her slike som Nenseth kommer inn.

http://home.no/propaganja/krfucku/
http://home.no/propaganja/umn/
Petter

http://home.no/propaganja/umn/
John Hilt
2004-08-24 12:36:41 UTC
On Sun, 22 Aug 2004 19:27:37 +0200 Petter
wrote in news:no.samfunn.religion
Post by Petter
Hvorfor i hællvette poster du dette på no.samfunn.religion?
Kvifor i schwarte negerballana driv du med topp-posting og skriv
namn i overskrifta? Du lyt skjerpa deg gut. Over.

http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html
http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html

http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html

"The number one rule of quoting is quote judiciously. Quote only what
is essential to make it possible for the reader to understand what your
posting or email message is about. As a rule avoid quoting an entire
message (signatures and all). It is not judicious to quote a hundred
lines of discussion just to input a single line of one's own."
-= jh =-
Petter
2004-08-24 15:41:31 UTC
Post by Petter
Hvorfor i hællvette poster du dette på no.samfunn.religion?
Kvifor i schwarte negerballana driv du med topp-posting og skriv
namn i overskrifta? Du lyt skjerpa deg gut. Over.
Overskriften fulgte nok tidligere bare innlegg. Det blir sånn når man
trykker reply.

Svaret på toppen da det dreide seg om hele innlegget.

Over og ut
Hans Petter Nenseth
2004-08-24 15:51:24 UTC
Post by Petter
[...]
Outlook Express. Sier ikke mer.
Trond Svendsen
2004-08-22 20:46:52 UTC
Post by Casper DiNapoli
Post by Erik Naggum
Post by Casper DiNapoli
[...]
Nenseth sin intelligens er på linje med en grønnsak, og dersom han hadde
vært koblet til en respirator, ville de fleste ha anbefalt å koble fra.

Forøvrig vil du Casper ha mye å vinne fra din uriaspost for legalisering av
cannabis, dersom du samtidig kunne heve deg over din idiotisk barnslige
kritikk av politiet i samme sleng. Det er sikkert mye man kan kritisere
politiet for, men det er ikke politiet som lager lovene her i landet.
Husk det!
Politiet er satt til å håndheve det lovverket som politikerne våre vedtar,
og
dersom du er uenig i enkelte forbud bør du angripe politikerne og _ikke_
politiet, som du konsekvent kaller "schnuten", noe som viser at du er en
svært ung om umoden person.
Trond
Casper DiNapoli
2004-08-23 16:25:15 UTC
Post by Trond Svendsen
[...]
Vel, jeg kan ikke slutte. Jeg hater schnutefaen så dypt at jeg føler meg
forpliktet til å hetse dem.
Men hva faen 'a? Jeg har da hetset politikere i fleng, jeg har til og med
drapstruet en kristenjævel. Ola Johan Settem.

Jeg hadde en avtale om møte på Stortinget sommeren 2003, men schwinet trakk
seg 1/2 døgn før møtet startet og ignorerte meg i et år. Jævla Per Steinar
Osmundnes; måtte han brenne i helvete sammen med hora Silje Carina Bjerkås.

Ellers har jeg et veldig dårlig forhold til Norges rusmiddelrådgiver over
flere tiår. Knut Toralf Reinås, også leder for FMR og et nettverk av såkalte
'paraplyorganisasjoner'. Han hater jeg faktisk mer enn schnutefaen.

Ellers kan jeg ramse opp Martin Jacobsen, Tormod Egeland og Peder Børve
Horneland, Christin Aamodt og Sol Høgseth fra UMN. De ligger solid plantet
på hat-listen.

Alle disse kan kanskje ikke kalles politkere, men de er politiker-spirer med
ambisjoner. Noen av dem kan nå langt. Politikere som er over 30 gidder faen
ikke svare på en dritt som kommer fra en som meg, samme hvordan det er
formulert.

For ordens skyld er Hans Petter Nenseth ikke på hat-listen min.

Og for ordens skyld hater jeg ikke politiet fordi de håndhever
cannabislovgivningen, men på grunn av måten de gjør det på og fordi de
bedriver politisk aktivitet for å opprettholde forbudet. I andre land ville
de kanskje vært inhabile i en slik politisk sak, men ikke i Norge.
zenodotos
2004-08-23 16:48:31 UTC
Post by Casper DiNapoli
Og for ordens skyld hater jeg ikke politiet fordi de håndhever
cannabislovgivningen, men på grunn av måten de gjør det på
Politiet bruker canabisforbudet til å trakassere folk de ikke liker,
som ungdom på østkanten og innvandrere. Politiet er ramp i uniform, det
er åpenbart for de fleste som har hatt noe med de å gjøre.
Post by Casper DiNapoli
og fordi de bedriver politisk aktivitet for å opprettholde forbudet.
Selvsagt. En avkriminalisering av narko ville vært en katastrofe for
politiet; de tar ikke tyver og de hindrer ikke vold, men narkomane tar
de. Narkoseksjonen har praktisk talt 100% oppklaringsprosent (alle som
blir tatt blir dømt). Hva skal vi med dem hvis de ikke skal få plage de
narkomane?
Post by Casper DiNapoli
I andre land ville de kanskje vært inhabile i en slik politisk sak,
men ikke i Norge.
Nei, slik er det i alle land. Politiet er ikke politisk nøytrale.

[Voldsomt til kryssposting, har frisert newsgroups
og setter FuT no.samfunn.narkotika]
--
*
'And please, darling, help me smoke this one more cigarette, now'
*
U Kjent
2004-08-22 21:21:18 UTC
On Sun, 22 Aug 2004 19:18:30 +0200, "Casper DiNapoli"
Post by Casper DiNapoli
[...]
Smart av deg. Er det slike typer som det Hans Petter Nenseth er som
man kaller for nyttige idioter?

Vi får håpet at Hans Petter Nenseth, som ikke liker anonyme postere,
men som ikke unnslår seg for å poste anonymt selv, nå griper fatt i at
både du og jeg poster anonymt for å hetse oss for det. For ordens
skyld: Jeg er også for fri hasj
U Kjent
Casper DiNapoli
2004-08-23 16:25:29 UTC
Post by U Kjent
Smart av deg. Er det slike typer som det Hans Petter Nenseth er som
man kaller for nyttige idioter?
Nja.

I fullt-navn-debatten er Hans Petter Nenseth en nyttig idiot fordi han har
egeniteresser i sitt valg av side. Han har blitt med på fullt-navn-greia
fordi det var en billig måte for han å skaffe seg delvis aksept på. Han
skjønner ikke hvilken trussel hans standpunkt er mot ytringsfrihet på no.*,
og hvis han hadde skjønt det ville han likevel veiet sitt behov for 'aksept'
høyere.
Altså en nyttig idiot.

I cannabissaken er han ikke en nyttig idiot i tradisjonell forstand, men han
er jo helt klart en nyttig idiot her også.
Post by U Kjent
For ordens skyld: Jeg er også for fri hasj
Det er bra. Husk å spre det glade budskap.
Trond Svendsen
2004-08-23 16:41:30 UTC
I fullt-navn-debatten er Hans Petter Nenseth en nyttig idiot.........
Hans Petter Nenseth er _ikke_ i noen sammenheng nyttig, han
er _kun_ en idiot.
Trond
zenodotos
2004-08-23 16:52:37 UTC
Post by Trond Svendsen
I fullt-navn-debatten er Hans Petter Nenseth en nyttig idiot.........
Hans Petter Nenseth er _ikke_ i noen sammenheng nyttig, han
er _kun_ en idiot.
Vel, jeg syns nå han kan glimte til iblant og være litt morsom.
Nyttig det.
--
*
'And please, darling, help me smoke this one more cigarette, now'
*
thomas tellander
2004-08-23 19:47:22 UTC
snip............; hva er poenget hans med
dette?
Det er å få oppmerksomhet - oktandyret er jo svært syk -
og oppmerksomhet er noe han trenger siden fler og fler
har ham i killfilteret sitt.
Steinar Svinø
2004-08-29 14:46:37 UTC
Post by Casper DiNapoli
[...]
Jaggu fikk jeg ikke omsider bruk for funksjonen "marker samtalen som
lest"...
Steinar
Casper DiNapoli
2004-08-30 15:06:00 UTC
Post by Steinar Svinø
Jaggu fikk jeg ikke omsider bruk for funksjonen "marker samtalen som
lest"...
--
Steinar
Det kan godt hende diskusjonen var teit, men åpningsinnlegget mitt hadde så
absolutt verdi.
Hvertfall mer enn ditt bidrag, som var fullstendig unødvendig.

Både skrev du en personlig mening alle driter i, og du quotet hele det
sinnsykt lange innlegget mitt.
Nei, takke seg til toppostere...

Men seriøst; hvis alle skulle fortelle news hvilke tråder og innlegg de
finner uinteressante, ville det ikke bli mye lesbart her.