Gift?
Terje Henriksen
2024-02-03 03:34:20 UTC
Marbod, poison.

Noen ba meg i ånden sjekke et leksikon etter Marbod og finne ut hvilken
virkning dette har på kroppen.
--
Terje Henriksen
Hesseng/Kirkenes
Terje Henriksen
2024-02-03 12:03:39 UTC
Post by Terje Henriksen
Marbod, poison.
Noen ba meg i ånden sjekke et leksikon etter Marbod og finne ut hvilken
virkning dette har på kroppen.
Jeg søkte på Internett, men fant ingen gift som heter Marbod. Derimot
fant jeg ut at det var en germansk folkegruppe som het Marbod.

Ifølge broren min ble de utryddet i Neiden. Han hadde lært det på
folkeskolen. De ble drept med lange kniver, og Storbukt var kanskje et
sted der de holdt til.

Etter at jeg skrev det første innlegget om dette, fikk visst noen
mennesker panikk og flyktet, muligens via Storbukt. Jeg tror at det var
deres folk som sto bak massakren og utryddelsen av Marbod-folket, og at
de var her for å gjenta dette, men mot andre hellige. Nå er de
imidlertid avslørt.
--
Terje Henriksen
Hesseng/Kirkenes